Kariyer
24.11.2017 - 13:07 | Son Güncelleme: 05.12.2017-11:49

Kariyer planı nasıl yapılmalı?

İş hayatında belli bir düzene sayhip olmak ve kademe kademe yükselmek için bir kariyer planına ihtiyaç var. Peki kariyer planlanırken neler dikkat edilmeli?

Kariyer planı nasıl yapılmalı?

1. Aşama: Hedef Belirleme

Gerçekçi bir hedef önemlidir. Çok uç noktalara hedef koymak, ulaşılamadığı zamanlarda motivasyonu düşürür ve heves kaçırır. Çok alt noktalara hedef koymak da tatmin duygusunu yaşatmayacağından yine motivasyon sorunu yaşanabilir.

"Kısa vadede nerede olmak istiyorum, uzun vadede nerede olmak istiyorum, koyduğum hedefin sebebi nedir" gibi sorgulayıcı sorular bu aşamada büyük yarar sağlayacaktır.

2. Aşama: Durum Analizi

Amaçlanan hedefe ulaşmak için alınması gereken kararlar, bireysel yeterlilik ve değiştirilmesi gereken şartlar durum analizidir.

Mevcut durumu gözden geçirmek ve SWOT Analizi denilen güçlü ve zayıf yönleri belirlemek durum analizi yapmanın can alıcı noktalarıdır.

3. Aşama: Planlama

İlk iki aşamada belirlenen kısa ve uzun vadedeki hedeflerle beraber güçlü-zayıf yönler ve geliştirilmesi gereken noktalar planlamanın daha kolay hale gelmesini sağlayacaktır.

Planlamada öncelik sırası önemlidir ve önemliden, daha az önemliye gitmek gerekir.

Başlanan nokta, süreç, mevcut durum, gelinen nokta döngüsünü belirli aralıklarla kontrol etmek alınan yolu kontrol altında tutmaya yarayacaktır. Kararlı olunması durumunda mutlaka somut yararlar görülecektir.

Yorum Yazın
Gönder
GÜNÜN İŞ FIRSATLARI
Tüm İlanlar desteği ile
Maya takviminin de bitişi konu alınarak dünyanın sonu ile ilgili çevrilen Hollywood yapımı filmin adı nedir?
©Copyright 2018 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.