Kariyer
22.08.2017 - 16:02 | Son Güncelleme: 22.08.2017-16:15

En etkili uyku açma yöntemleri

Özellikle sabahları güne erken başlayanlar için etkili olacak birbirinden farklı uyku açma yöntemleri neler merak ettiniz mi?

En etkili uyku açma yöntemleri

Sabah erken saatlerde kalkıp, okula veya işe gitmek çoğumuz için işkence haline gelen rutinlerden biri. Yaz mevsiminde oldukça bunaltıcı günler yüzünden evden çıkmak yeterince zor gelirken bir de havalar soğuyunca sıcak yataktan ayrılma gerçeği var ki, nice öğrenciye "bugün çok hastayım, evde kalabilir miyim" pembe yalanını söyletir. Okul hayatı boyunca böyle küçük kaçamaklar yapabilirken, iş hayatında patronunuza neler söyleneceğini araştırmak yerine güne nasıl daha zinde başlayabiliriz, hangi yöntemleri uygulayarak uykuyu dağıtabiliriz, bunlara bir göz atalım.

İyi bir uyku


Nasıl uyku açabileceğimizden söz etmeye başlamışken ilk kuralı unutmamak gerekir. İyi bir uyku! Çoğunlukla yaptığımız hatalardan biri bu oluyor. Gece geç saatlerde yatarak, sabah erken kalkmayı tam bir işkence haline dönüştürüyoruz. Burada yapılacak ilk ve en etkili yöntem vücudunuzun biyolojik saatini ayarlamak. Yani her gün aynı saatte uyumaya ve aynı saatte uyanmaya alıştırmak. Bir süre sonra bu düzene vücudunuzun kendiliğinden alıştığını, aynı saatlerde uyuyup uyandığınızı ve verimli bir uyku aldığınız için de gün içinde daha az uyuklama problemi yaşadığınızı göreceksiniz.

Yeterli miktarda su


Verimli bir uyku için günde 6-8 saat arası ideal. Uyandıktan sonra içeceğiniz ılık bir su, hücrelerin uyanması ve enerjinin geri kazanılmasında oldukça etkili olacak. Bu yüzden uyandıktan sonra su içmeyi ihmal etmeyin.

Kafeinli içecekler, çikolata veya elma


Başta kahve olmak üzere uykudan uyandıktan sonra en çok tercih edilen uyku yöntemlerinden biri kafeinli içeceklere yönelmek oluyor. Kafeinin beynin kimyasal özelliklerini değiştirici etkiye sahip olduğu ve beynin uyku ile ilgili kısmını engelleyip, uyanıklık hissini ayakta tuttuğu bilimsel bir gerçek. Ancak bunun yanı sıra vücuda olan zararını göz önünde bulundurursak, kahvenin yanı sıra enerjiyi artıracak çikolataya yönelenebiliriz. Çikolata tüketmek istemeyenler için bir başka alternatif önerimiz de elma olacak. Elma içinde bulunan doğal şekerler ile uyanmanıza katkı sağlarken diğer yandan da kan şekerinizi dengeliyor olacak.

Müzik listesi hazırlayın


Sevdiğiniz türde müzikleri listeleyin ve hazırlanmaya başladığınız andan itibaren dinlemeye başlayın. Hareketli müzik tercih etmenizde ayrıca fayda var. Çünkü hareketli müzikler beynin uyanmasını hızlandıracak. 

Temiz hava ve yürüyüş


Sabah okula veya işe giderken fırsatınız varsa mutlaka yürüyüş yapmayı tercih edin. Soğuk kış günleri için korkutucu görünüyor farkındayım ancak oksijen uykunuzu açacak ve vücut aktivitenizin artmasına yardımcı olacak.

Haber - Zeynep BALİÇ

Yorum Yazın
Gönder
GÜNÜN İŞ FIRSATLARI
Tüm İlanlar desteği ile
Mimar Sinan,İstanbul'un orta yerini gösteren sütünu nereye dikmiştir?
©Copyright 2019 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.